دردونه ی قشنگ خونه ی مادردونه ی قشنگ خونه ی ما، تا این لحظه: 14 سال و 6 ماه و 16 روز سن داره

✿ــــ✿

آب چه رنگیه .....؟؟؟؟

1391/11/7 20:12
330 بازدید
اشتراک گذاری

امروز با هم داشتیم خمیر بازی می کردیم من یک سفره غذا با خمیر های بازی درست کردم وشما هم پیتزا درست کردی و بعد با چاقوی خودش برش زدی و توی بشقاب گذاشتی ....خوشمزه

بردمت دستشویی ... توی دستشویی ازم پرسیدی اگه گفتی زمین چه رنگیه ....؟؟؟ سوالگفتم اینجا نارنجیه ....

گفتی اگه گفتی دیوارها چه رنگین ....؟؟؟سوال گفتم سفیده ....

گفتی اگه گفتی آب چه رنگـــــــــــــــــــــــــــــــیه ....؟؟؟؟؟سوال گفتم به نظر خودت چه رنگیه ....؟؟؟

یه کم نگاه کردی گفتی .......

سفید که نیست ... بنفش هم که نیست ....آبیه ...؟؟؟ نه آبی هم نیست ......

شما بگو آب چه رنگیه ....؟؟؟؟

گفتم خودت بگو .....ابرو یک لیوان آب آوردم گفتم این چه رنگیه ....؟؟؟؟؟متفکر

از آب توی لیوان یه کم توی دست خودم ریختم بعد یه کم هم توی دست شما .....نگاه عمیقی بهش میکردی و یواش پیش خودت میگفتی این چه رنگیه ....؟؟متفکر

گفتی بزار بابا بیدار بشه ازش بپرسیم .....منتظر

گفتم نه خودت باید بگو....

گفتی پس بزار فکر کـــــــــــــــــــــــــــنم.....متفکرمتفکرنیشخند

الان مشغول فکر کردنی ... عینکخیال باطل

                                                  ****

پی نوشت ١ :

امروز (شنبه ) دوباره ازت پرسیدم تسنیم نفهمیدی آب چه رنگیه .....؟؟

گفتی آخه نمیدونم .... برو یه لیوان آب بیار تا بریزم توی دستت ببینم چه رنگیه .....یول

رفتم یک لیوان آب آوردم و نگاهش کردی و دوباره گفتی آخه  نمی دونم چه رنگیه ....

گفتم اصلا این رنگ داره ....؟؟؟

گفتی نـــــــــــــــــــــــــــه ....متفکر

گفتم پس آب رنگ نداره  ...  لیوانش چی ....؟؟؟ اون رنگ داره ....؟؟

گفتی نه لیوان هم رنگ نداره .....متفکر

دیگه بعدش گیر داده بودی به رنگ نداشتن اشیاء

رفتی روی تخت میگی مامان ببین این بالشا رنگ داره ..... ؟؟؟

گفتم خوب آبیه دیگه ....

گفتی آهان این آبیه ....آخ 

گفتم فقط شیشه و آبند که رنگ ندارند ....

بعد شروع کردی به گفتن رنگهای توی اتاق ....

امروز یه کم به معلوماتت اضافه شد نیشخندنیشخند

 پی نوشت ٢ : امشب ساعت بابا رو آوردی بهم می دی میگی مامان اینو برام پـــــــــــــــــــــــا     کــــــن .قهقهه

جمعه ٦  بهمن ٩١

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (33)

ستاره زندگی
6 بهمن 91 20:45
سلام مامانی مهربون
ممنون از محبتی که در این ایام نسبت به ما داشتید

بالاخره تموم شد .....
امیدوارم همیشه موفق باشید هم شما و هم ستاره جون ....
ستاره زندگی
6 بهمن 91 20:47
قربون این خرگوش باهوش
خب آب بی رنگ و همه رنگی هست دیگه

تسنیم هم هی به آب نگاه میکنه نمیدونه چی بگه ....
ستاره زمینی
6 بهمن 91 22:05
عزیزکم از دست سوال پیچ کردن شماها.......


ستاره زمینی
6 بهمن 91 22:06
گل پری من 3روز دیگه میشی 3سال 3ماه 3روز..............................
حالا واقعا اب چه رنگیه11111111!!!!!!!!!!!1


ممنون عزززززززززززززززیزم ....
مامانی زهرا
6 بهمن 91 22:31
چه سوال پیچیده ای از بچه پرسیدی مامانی ذهن بچه الان درگیره
در ضمن ممنون که سر زدید در مورد سوالتون باید بگم اوایل هر روز چند ساعت با تبلت بازی میکرد و وابسته شده بود و ما نگران بودیم که مبادا چشماش ضعبف بشه .ولی الان توی تحریم هست و هر چند روز یکبار تحت نظارت من یا بابایی طی ساعات محدود باهاش بازی میکنه و کم کم براش عادی شده و خودش هم تمایل زیادی برای بازی باهاش نداره


من نپرسیدم که ......
اولش خودش پرسید منم گفتم خودت پی فکر میکنی .....
خیلی ممنون ....
الان تسنیم هم روزی دو ساعت نمیزارم بیشتر بشه ولی می خوام مثل شما چند روز یک بار بدم دستش ....
امیر مهدی و عمی
6 بهمن 91 23:55
سلام
مامانی مهربون
ماشاله دیگه سوالهای کنجکاوانه یک بچه باهوش شروع شد
خدا حفظش کنه
دوستتون دارمممممم


خیلی ممنون گلم ....
ما بیشتــــــــــــــــــــــر .....
امیر مهدی و عمی
6 بهمن 91 23:56
سلام
مامانی
رمزو خصوصی گذاشتم


ممنون عزیزم ...
FARIBA
7 بهمن 91 0:33
چه سوال جالبی.چه دنیایی دارن این کوچولوها....


همین طوره خانمی .....
مامان یه فسقِلی
7 بهمن 91 0:51
عجـــــــــــــــــب !

یهـــــــــــــــــــــــــویی بگید ما هم تو حالت Waiting ... هستیم دیگه ... ...

چـه باحال ...


بله دیگه همین طوره استاد .....
دختر ما مشغول فکر کردن هستند ....
مادر کوثر
7 بهمن 91 7:50
عزیزم
تسنیم گلم
ما هنوز منتظریماااااااااا
آب چه رنگی جیگر؟

سلام مامانی
دیشب با موبایل اومدم و این پستتون رو خوندم
ببخشید که ما یهویی غیب میشیم و یهویی ظاهر


دیگه می دونم پنجشنبه جمعه ها نمیای ....
مامان تسنیم
7 بهمن 91 7:53
واقعا چه سوال سخت و فلسفی


فعلا که جا زده میگه آخه من نمیدونم آب چه رنگیه ....
ستاره زمینی
7 بهمن 91 9:44
چی شدگلم چه رنگیه .......؟؟؟؟؟؟؟؟


میگه آخه نمیدونم چه رنگیه ....
بچه یه سوالی کرد و خودشم توش موند ....
مامان یه فسقِلی
7 بهمن 91 18:26
اگه دوست داری دوباره بیا و "بعد از امتحانِ همسری نوشت" هم بخون ...


باشه ....
امتحان تموم شد .....؟؟؟؟
اومدم .....
مامی امیرحسین
7 بهمن 91 20:29
حالا من 1 سوال از تسنیم خانوم میپرسم:
اگه آب بی رنگه چرا دریا آبیه؟ یا اقیانوس ها که از بالا کره زمینو میبینیم آبیه؟!
فکر کنم تا 1هفته تسنیم هنگ باشه!!



مامانی چقدر عجله داری ....!!!!
توی این سه سال فرصت نشد ببریمش از بالا اقیانوسها رو ببینه تازه هر دفعه هم شمال رفتیم آب ساحل قهوه ای رنگ بود ....
آسمان
7 بهمن 91 20:57
بالاخره با این سوال جوابا باید به یه جایی برسن دیگه مامانی


همین طوره ...
مامان علی مرتضی
7 بهمن 91 23:47
سلام خوبید؟چشمه ی بهشتیمون خوبه؟حالا آب چ رنگی بود تسنیم جان
من که بچه بودم اصلا به این چیزا فکر نمیکردم باهوشی عزیزم،من فکر کنم چشمه ی بهشتی ما هم خوش رنگ باشه زلال ،پاک مثل اسمش خدا حفظش کنه


سلاااااااااام مامان علی مرتضی جان ...
شما چطورید ....؟
ما خوبیم شکر خدا ...
خیلی ممنون عزیزم خدا قتد عسل شما رو هم حفظ کنه ...
ستاره زندگی
8 بهمن 91 0:20
این یکماه گذشته روزهای سختی گذروندم ولی خوب، بالاخره گذشت ولی آخرش خبرهای خوبی شنیدم.


موفق باشید مامانی گل ....
مامان نيروانا
8 بهمن 91 8:59
چقدر حوصله بخرج دادي عزيزم كه همون لحظه جوابشو ندادي. منكه اينهمه طاقت ندارم. در دم جواب رو ميدم. اما اين كاري كه تو كردي خيلي بهتره. هي تسنيمم رو وادار كردي خودش فكر كنه. عاليه و مطمئنا يه جاي خوب توي حافظه ش محكم شده. زندگيتون هميشه به رنگهاي شاد باشه الهي


خیلی ممنون مامانی نیروانا جون ....
گل دختر رو ببوسید ...
مادر کوثر
8 بهمن 91 10:28


دخترم یاد گرفته که آب رنگ نداره



اینم برای اصطلاح مخصوص خودش همون پا کن

مامانی خوب یاد گرفتیا
فعلا درگیر CSS هستم


همون پـــــــــــــــــــس .....
امروز که آپ نکردی ...؟؟؟


مادر کوثر
8 بهمن 91 15:10

باید هر روز آپ کنم؟؟؟؟


سوجه از کجا بیارم؟!

و اما کوثر:
داشتم براش کتاب میخوندم
قبلشم ناهار خورد
قبل از قبلشم برده بودمش پارک
اون اول اولشم که بیدار شده بود هی جیغ میکشید و برای خودش دست میزد

و اما تسنیم:
عزیزمممممممممممم
الهییییییی. خدانکنه....
مامانی آبمیوه زیاد بهش بده
امیدوارم زود خوب بشی دخمل ناز


تقصیر خودته مامانی بد عادتمون کردی ....
تسنیم چون خیلی حال نداره از صبح فقط وودی تماشا کرده ....
الانم جلوی تی وی خوابش برده ....
پس کلی امروز برای خودش شاد بوده کوثر خانمـــــــــــــی ....
سوژه که زیاد گیر میاد با این فسقلی ها ....
مادر کوثر
8 بهمن 91 15:26
برای تسنیم جون که ناز خوابیده....

ساعت خواب کوثر شده از 8 شب تا 8 صبح

بنابراین برا اینکه بتونم بیام اینجا باید اول حسابی باهاش بازی کنم و ببرمش بیرون و بعدشم بذارمش پای شبکه پویا تا دوساعتی با بنده امری نداشته باشن

برو خصوصی


دقیقا مثل تسنیم اونم 8 صبح بیدار میشه تا هشتو نیم نه که میخوابه .....
امروز چون حال نداره استثنائا خوابیده ...
البته نمیدونم شاید بیدار باشه ولی بالش و پتوش رو برده روی مبل و دراز کشیده ...
مادر کوثر
8 بهمن 91 15:33
ایول به مامانی آنلاین و دست به تایید!
کوثر هم با بالشت و پتوش جلو تی وی دراز کشیده
بچم قانعه مبل دوس نداره رو زمین میخوابه


منم اول به تسنیم گفتم روی زمین بخواب گفت نه روی مبــــــــــــــــــل می خوام بخوابم ....
مادر کوثر
8 بهمن 91 15:48


قربونش برم

خصوصــــــــــــــــــــــــــــی برات گذاشتماااااااااا خصوصیییییییییییی

ممنون از لطفتون.شما موبایل یا لب تاب اَپل داری؟


ما آی پد اپل رو داریم عزیز جان ...
♥ مامان آمیتیس ♥
8 بهمن 91 16:00
قربونت برم


تشکر عزیزم ...
خدا نکنه ....
مادر کوثر
8 بهمن 91 16:08
یعنی با همین آی پد تو وبلاگ ما میچرخیدین؟؟؟

فک میکردم آی پد رو برای تسنیم جون خریدین؟!!


بله دیگه ....
همه کارایی گوشی مبایل آی فون رو داره فقط سیم کارت نمیخوره ....
به وایرلس هم وصل میشه و باهاش میری اینترنت و همه چی ....
مادر کوثر
8 بهمن 91 16:22
مبارکتون باشه
همیشه باهاش خوش باشین و شاد...
کوثر هم بازی با تبلت رو خیلی دوست داره!

آخه دیروز دیدم که یه غریبه با مرورگر خاص گوشی های موبایل و اینا و سیستم عامل اپل داره تو وبلاگ میچرخه...همون موقع خودمم آنلاین بودم و امرو فهمیدم شما بودین. برا این پرسیدم


من شب اونجا بودما ....
از کجا فهمیدین ...؟؟؟؟
مادر کوثر
8 بهمن 91 16:28
مرسی
به ما هم خیلی خوش گذشت
چایی نوش جان. ممنون از دعوتت
اما ما اهل چایی نیستیم. یعنی اصلا تو خونه ی ما دم نمیشه. به جاش تا دلت بخواد انواع دم کرده های گیاهی:

سیب دارچین زعفران
بهار نارنج و بابونه
پونه آویشن
گل گاو زبان و دارچین
هل و زعفران
..... ادامه دارد!


خیلی خوبه ولی من عصر ها باید چای بخورم تا سر حال شم ...
مامان نیایش
10 بهمن 91 0:03
میدونی تسنیم باید چه جوری حالت رو میگرفت مامانی؟باید میگفت اگه آب رنگ ندایه پس چیا دریا آبیه؟؟؟؟؟؟؟؟ چه جوری بچه رو گذاشته سر کار قربون دخمل با هوشم


هههههههه ....
مامانی آخه من یک لیوان آب بهش نشون دادم گفتم نگاه کن ببین چه رنگیــــــــــــه ....
حالا شاید این سوال بعد ها به ذهنش برسه وقتی بریم لب دریا ....
مادر کوثر
12 بهمن 91 23:28
سلام جیگر
مرسی از حضور و نظر خوشجلت
میبینم که باز ای پد بچه رو برداشتی
با موبایل اومدم.اخه دیدم چندین بار سر زدی!
الان خونه ی مادر شوشو هستیم.
خیلی عزیز هستیا
فعلا بای


بله دیـــــــــــــگه ....
پس رد منو زدی ..........
مادر کوثر
12 بهمن 91 23:31
نظرم ثبت شد?


چه عجب ....
نظرت که ثبت شد .....
مادر کوثر
13 بهمن 91 22:02
برای بار آخر بهت اخطار میکنه که:

اینقد آی پد این بچه رو برندار و سرک نکش تو وبلاگ ما



خودم دیدم همین چند دقیقه پیش اونورا بودی


نه بابا داشتم رد میشدم ....
بعدشم بچه خوابه ههیسسسسسسسسسس ...
مامان محمد و ساقی
16 بهمن 91 8:48
امان از دست بچه ها.میگه ساعت بابا رو پام کنالــــــــــــــــــــــــــــــــــــهی
خوبه که با حوصله و خیلی قشنگ براش رنگ آب رو توضیح دادی


تسنیم هر چیزی رو که بخواد تنش کنم سرش کنم ودستش کنم و پاش کنم به همه میگه پا کن ....
الهام مامان آوینا
25 بهمن 91 2:26
بعضی از نظراتم نبود چرا مامان تسنیم جووووووووون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


مامانی جون هر چی بود رو تائید کردم گلم...
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به ✿ــــ✿ می باشد