دردونه ی قشنگ خونه ی مادردونه ی قشنگ خونه ی ما، تا این لحظه: 14 سال و 6 ماه و 9 روز سن داره

✿ــــ✿

توانمندیهای دختر ما

1392/6/1 17:27
301 بازدید
اشتراک گذاری

از یک سال و دو ماهگی  که صاحب قلم و دفتر شدی از خود راضی  تا به امروز دست به خلق آثار گرانمایه ای  برای زندگی ما  زدی که گاه باعث فرح و نشاط و گاها هم باعث مکافاتی برای ما شده و گاها نیز  چاشنی اخم و تخمی هم  به همراه داشته ! عصبانی

هر چند ما وقت مبارک را صرف طراحی و نقاشی با شما طفل یک سال و اندی مینمودیم  ولی علاقه چندانی به این دفاتر رنگارنگ نداشته و به نوعی به حساب نمیاوردی ( ریز میدیدیشون ) در عوض آثار هنریت را روی دیوار خانه برایمان به نمایش میگذاشتی تا همگان از این آثار فیض برند ...

یادش گرامی منزل قبلی یک نقطه سفید تا قد شما بر روی دیوار نداشت .... بنده خدا افرادی که بعد از ما در آن منزل سکنی میگزیدند .... البته حیف بود چنین آثاری محو گردد و رنگ بخورد

این ابتکار بدین جا ختم نگردید و پس از طراحی روی دیوار نوبت به خلق اثر روی مبلها گردید تا کمی این مبلهای زبان بسته از یکنواختی بیرون آیند و رنگ و لعابی بگیرند ....

طراحی روی مبل را با خودکار شروع نموده و با ماژیک نیز تمریناتت را ادامه دادی تا در این رشته مهارتت تکمیل  و مدرک لازم را کسب نمایی ...اوه

پس از پایان این مهارت  کمی نقاشی و طراحی روی چوب را  آغاز کردی که صد البته با عصبانیرو برو گشته و از خیر آن گذشتی ... بحمدالله و المنة

کمی  بعد مفتخر نموده و قلم بدست شده و  بطور جِد و به سرعت فوق العاده ای  کاغذهای دفتر را  منقش نموده و همین امر باعث بوجود آمدن کلکسیونی از دفاتر جورواجور در طبقه بالای کمد این جانب شده که عنقریب است کمد لبریز شود ...

پس از آن ابتکار جدیدی از شما رویت نگردید تا .... چند روز گذشته ( به گمانم چهارشنبه 30 مرداد بود ) که همچین نقش زیبایی را کشفیدیم ما :

پس از یافتن نمیدانستیم خوشحال باشیم یا ناراحت ... نگران یا مژه  ...؟؟؟ ابرو

از یک جهت باید مفتخر بود که دخترک ما که شما باشید قبل از سن چهار سالگی نقاشی روی پارچه را شروع نموده ...!! آن هم بدون پیش زمینه یا مثلا تقلیدی ...

و از طرف دیگر  , ملافه نازنین تختت را  به چنین روزی انداختی گریه جنس به این خوبی را چه جور بیابم اندر این گرانی ها ....عصبانی

گویا سفیدی بیش از حد این ملحفه چشمت را  خیره کرده , نقشی بر گوشه اش نگاشتی تا اعلام کنی طراحی روی پارچه را نیز بلدی و البته اعلام آماده باشی , باشد برای همه ملحفه های خانه ما که از این پس مورد هجوم شما قرار خواهند گرفت استرسخدا بخیر گرداند !!!

تاریخ دقیق این اثر را فقط خدا میداند

و اما ....

این طرح زیبا و جذاب را با پاستل جدیدت که جدیدا هدیه گرفتی , برایم به ارمغان آوردی و باعث شعف بسیــــــــــــــــــار من شدی قلب

اون خانم خوش تیپ من هستم در کنار دخترک نازم که البته فکر کنم کمی اغراق آمیز تپل کشیده ای خودت را !! در کنار ساحل دریا مشغول آب بازی هستیم و گویا ساحلی که هستیم چمن هم دارد ! و پروانه ای زیبا در کنارمان و رنگین کمانی بالای سرمان و البته چیزی یر مورد آنچه در دست من است بیان نکردی من هم نمیدانم . به به ...!خیال باطل زیباتر از این چه میخواهم ....؟؟

پی نوشت : یک پست دیگر از شمال بماند طلبت !

پی نوشت بعدی : انشاالله این آخرین پستی است که نظراتش بدون تائید نمایش داده میشود !

 

پى نوشت بعدى تر : بالاخره مشخص گرديد آنچه در دستان من است يك " خوراكى " است كه گويا پدر گرامى براى ما خريدارى نمونده و به گفته شما يك برشى از " آناناس " است ! و آنچه در دستان شماست نيز تكه اى سنگ است و در آنجا نيز مشغول سنگ پرانى به آب دريا هستى ! در اطرافت هم چندين سنگ آماده براى پرتاب گذاشته اى !
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (26)

امیر مهدی و عمی
1 شهریور 92 18:10
سلام و صد سلام خدمت مادر بزرگوار
و سلامی دیگر خدمت دختر عموی خلاق و دوست داشتنی خودمون
آفرین نازنین دختر خیلی خیلی قشنگ کشیدی واقعا عالی و اما در مورد نقاشی روی پارچت باید بگم هزار آفرین آخه مامان جون چه مهنا داره ملحفه ساده آدم داشته باشه و چه بهتر اینکه به دست دختری منقش بشه
ای جونم
.
.
.
مامانی الان آیا عصبانی هستید؟
از بابت این پست زیبا ممنونیم

سلا م و هزار تا سلام به بانوى هنرمند و عمه مهربان
ديگه وقتى دختر عمو مى گه هزار آفرين ما چى داريم بگيم !!
واقعنم !!! آدم براى بچه ملافه سفيد بدون طرح مى گيره ؟؟ خوب بچه دل داره ديگه دوست داره عروسكى باشه !!
ههههههههههههههههههههه.....!!! الان آيا عصبانى هستيد رو خيلى با حال اومدى
ممنون عزيزم
سمیرا
1 شهریور 92 23:03
ماشاءالله چه دختر خوش ذو وهنرمندی*دیگه چی میخوای خاااااااااااااااااااانم
خداحفظش کنه
خیلی باحال تعریف کردی


خيلى ممنون عزيزم
وااااى خجالت زده مى فرماييد!
مامان نیایش
1 شهریور 92 23:04
سلام عزیز دلم به به آفرین به این دخمل هنرمند و نقاش و خلاق
خب مامانی دلش میخواسته رو ملافه بکشه دیگه آفرین خیلی خوشگل با پاستل کشیده


سلام مامان نيايشم
خوبه خدا رو شكر ملافه سفيد غير از اين ندارم !!
منصوره مامان زهره
1 شهریور 92 23:49
به به از این نقاشی های قشنگ!
یکی یه دونه ای دیگه هرجا دوست داشتی نقاشی بکش

مامانی از شهامت و خلاقیت تسنیم جان باید خوشحال باشی


جدددددددا .....!!!!!!
الان كه خيييييييلى خوشحاليم !!
منصوره مامان زهره
1 شهریور 92 23:51
چه عجب بالاخره چشم ما به جمال تصویر مامان خانوم روشن شد!
فکر کنم داری پیراشکی می خوری!
شایدم بالشتک بادی برداشتی لب دریا چرت بزنی


قربان شما ..!!
حالا من تهتوشو در ميارم برات
منصوره مامان زهره
1 شهریور 92 23:52
اینم میشه.....
شاید آهن ربا برداشتی از تو ماسه ها براده ی آهن جمع کنی


آره اتفاقا خودم هم اول فكر كردم آهنرباست!
ღ مامانِ آینده یه فسقـِــلی ღ
2 شهریور 92 0:17
پخخخخخخخخخخ

چقدر باحال تعریف کردی، خیییییییلی خندیدم و بنده خدا همسری دیگه داشت کم کم بهم شک میکرد

واااای خداااا... نقاشی رو پارچهههههه
خییییلی بامزه ست این دخمل بخدا...

اما خدا نکنه دختر من این شکلی بشه منم که حسسسسسسسسسساس

وااای ناااازی، نقاشی با پاستلش چه خوشمله ای جوووونم... مامانیشوووو برم من... باز سعادتی نصیبمون شد که از این طریق ببینیمتون مامانیییییی

مامانی اونیکه توی دستت ِ یا نعل ِ اسبه یا آهنربا )

ای جووووووونم، باز هم پست ِ شمال...


هههههههه......!!! از دست تو . همين جور بشين پاى نت و هى بخند ....
بنده خدا همسريت !!!!
اُه اُه اُه راست مى گى ، اگه .... اين كارا رو بكنه چى مى شه !!! ؟ خوبه كه از الان وبلاگ بچه دارا رو مى خونى باز حداقل يه آمادگى پيدا مى كنى و ديگه سكته نمى زنى
خودم كه از عكسم خيلى خوشم اومد
كاشف به عمل اومد كه اون يه تكه آناناسه !!!! ببين بچه ام چقدر به فكرمه لب دريا دارم آناناس مى خورم !!!!
آره ديگه شمال بمونه يه پست ديگه !
فاطمه مامان زهرا مسافر كربلا
2 شهریور 92 0:18
چقدر قشنگ كشيده اين چشمه بهشتي . ملافه تون خيلي قشنگ شده ها ! جدي مي گم . يه نقاشي با مزه كنار يه ملافه سفيد ، خيلي هم عالي!!


بللللللللله .... بايد بدم اونورشم يه طرح بندازه به نظرت ؟؟؟؟ البته فكر كنم خود جوش خودش اين كارو انجام بده
مامان طهورا عسلی
2 شهریور 92 1:20
وآی چه حالی داشتی اون موقع؟؟؟؟؟
من که بودم خون جلوی چشم هامو میگرفت......


راستی چرا کامنت ها رو خودت تایید نمیکنی؟؟؟


اووووو .... بابا يه كم كوتاه بيا حالا عصبانى شدم ولى نه در حد خون و اينا
اونم كه گفتم بهت
مامان تسنیم
2 شهریور 92 9:35
واییییییی خیلی خوب کشیده
دستتون هم که به هم دادین دارین قدم میزنید(البته من نفهمیدم اونها دستاتن یا پاهات هرچی که خیلی خوشگله)
خودش را چه با مزه کشیده
برو خصوصی


ههههههه.... با دستش پاهامو گرفته فرار نكنم
در مورد خصوصى هم بايد بگم نه انگار اون نيست
مامان محمدمهدی
2 شهریور 92 10:02
سلام خانوم
علاقه گل دختر به نقاشی رو دست کم نگیری یوقت خانوم
کلاس هم میره یا خودش؟


سلاااااام
بله به نظرم با گرفتن اين پاستل ٣٦ رنگ نقاشى كشيدنش حسابى گل كرده !!!
البته قبلشم مداد رنگى ٢٤ رنگ داشتاااااا ...!!!
ღ مامانِ آینده یه فسقـِــلی ღ
2 شهریور 92 17:09
سلاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام
سلاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام
سلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام
سلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام
سلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام
سلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام
سلاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام
سلاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام
سلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام
سلاااااااااااااااااااااااااااااااااام
سلاااااااااااااااااااااااااام
سلاااااااااااااااااااام
سلااااااااااااااام
سلاااااااااام
سلاااااام
سلاااام
سلاام
سلام




سلام به روى ماهت
منصوره مامان زهره
3 شهریور 92 14:49
راستی یه چیز دیگه هم می تونه باشه:
اون اصلا دستتون نیست گوشواره است یعنی دست ندارین
اونم یه تصویر مثلا هاپوئه که پشت سر شماست!
خوب گفتم ؟ذهنم خوب درگیر شده؟!


واقعا ذهن خلاق شما منو كُشته !!!!
ادامه بدين .....
ღ مامانِ آینده یه فسقـِــلی ღ
3 شهریور 92 18:40
```````````````````````````````````````````````````
````````````````$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$```````````````
``$`$``````````$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$``````$``$``$`
``$`$``$``````$$$$$$````$$$$$$````$$$$$$``````$`$`$``
$`$`$`$``````$$$$$$``````$$$$``````$$$$$$$````$$$$$``
`$$$$$``````$$$$$$$```O`$$$$$``O``$$$$$$$$`$$$$$$$``
`$$$$$$$$``$$$$$$$$$````$$$$$$````$$$$$$$$$$```$$$```
````$$````$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$````$$```
````$`````$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$``$$```$`````
`````$$$$$$$$``$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$``$$$$$$``````
``````````$$$``$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$``$$$`````````
```````````$$$`````$$$$$$$$$$$$$$$$`````$$```````````
````````````$$````````$$$$$$$$$$```````$$````````````
`````````````$$$```````````````````````$`````````````
```````````````$$````$$$$$$$$$$$``````$``````````````
````````````````$$$`````$$$$$$$$$$$``$```````````````
```````````````````$$$`````$$$$$$$$$$````````````````
``````````````````````$$$$$``$$$$$$$$$```````````````
`````````````````````````````$$$$$$$$$$``````````````
``````````````````````````````$$$$$$$$$``````````````
```````````````````````````````$$$$$$$```````````````


تــــــرسیــــــدی؟!!!


چرا مى ترسوووووووونى آدمو .... وااااا .!!!!
مامان تسنیم
4 شهریور 92 9:17
خانومی سلام خصوصی دیروز را دیدی؟
یکی دیگه هم میفرستم الان


بله عزيزم ديدم....
ولى نه ، اون ما نيستيم ...
ولى جالبه بود!
Mamani ye Zahra
4 شهریور 92 9:33
Ajaaaaaab
man ke aslan tagat e in honar namayee haro nadaram va shayad az asabaniyat bihoosh basham , afarin be shoma maman e ba hosele ke estedad haye dokhmaliii ro shokoofa kardid
Albatte tarh haye ebtekari ye Tasnim joonam jay e tahsin ham dare


يعنى عصبانيت تا اين حد ....!!!!! نگگگگگگووووو ......
البته اون خونه قبليمون چون مى دونستم از اينجا مى ريم به زودى ! خيلى چيزى نمى گفتم رو ديوارا رو نقاشى مى كشيد ولى مبلها رو .....
وقتى بهش مى گفتم چرا اينا رو اين جورى كردى آنچنان مظلوم ميشد كه ....
خودشم باهام ميومد پاك كنه
امیر مهدی و عمی
4 شهریور 92 12:39
سلام مهربون مامان
فکر کنم مشکل رمز درست شده
خودم هم صبح نتونستم برم داخل یک بار دیگه بروزرسانی کردم درست شد


بله ، اومدم عزيزم
مادر کوثر
4 شهریور 92 20:28
سلام سلام

عزیزممممممممممممممم

ماشالله چه نقاشی خوشگلی کشیده

هزارآفرین

نقاشی روی دیوار و مبل و چوب و پارچه

صدالبته که خلاقیتش رو نشون میده ولی من یکی که تحملشو ندارم و از همون اول... و این یعنی از این خبرا تو خونه ما نبوده و نیست


ههههههههه....
به به .... پس كوثر خانم از اين نقش نگارا نكشيده براتون !!!
آسمونی*مامان حسین جان*
5 شهریور 92 9:31
وااای ماشالله به این خلاقیت و ابتکار بزنم به تخته
چه مامان مهربون صبوری...بازم ماشالله
خدا جفظ کنه این کوچولوی نقاش و
و همچنین حفظ کنه مابقی ملحفه ها و وسایل خونه
هنوز خیلی چیزا مونده کشف کنه


به به آسمونى عزيز
ديگه بايد خودت رو براى روبرو شدن با هر صحنه اى آماده كنى خواهر ...!
فرشته
7 شهریور 92 0:57
سلام الهی قربونش برم
وقتی میام اینجا دلم باز میشه
برو خصوصی


سلام لطف دارى عزيزم
ممنونم بابت رمز ميام پيشت
ღ مامانِ آینده یه فسقـِــلی ღ
7 شهریور 92 19:53
جونم بیا م...

ِ خییییییلی واست تنگ شده...

لپتو میسم.




عززززززززززيزم .....
مامان زمینی
8 شهریور 92 15:18
سلام مامان تسنیم سادات عزیز
چه نقاشیهای قشنگی!
راستی آسمونی کوچولوی ما هم بالاخره زمینی شد


سلاااااااام عززززیزم مبارکه
❤دو نیمه قلبم❤
9 شهریور 92 23:30
سلااااااااااااااااااااااااااااااااام
واااااای چه پست باحالی
از دست تو تسنیم
اون ملحفه رو بنداز تو سفید کننده.ولی حیفه نقاشیش از بین میره
با توجه به سنش تو نقاشی خیلی استعداد داره
خیلی خوشگل کشیده.حتی اون آناناس رو
میدونی یه نقاشی خیای خیلی شاد کشیده.یه روز خوب کنار مامانش لب دریا
از طرف من ببوسش


سلااااااام
به به ... با اسم جدید و ...
اول چند ثانیه موندم روی اسم که من دوستی با همچین اسمی نداشتم که یه دفعه یادم اومد ...
لطف داری منم خیلی خوشم اومد گذاشتمش کنار اگه بشه قابش کنم
ما( من و گاهی بابا )
11 شهریور 92 1:13
فکر کنم تسنیم جون به من رفته
من هنوزم که هنوزه روی کابینتای مامانم اینا لوگوی اسمم رو میکشم!!
همین چند روز پیش دقیقا همین کار کردم و چون میدونستم مامانم پاکش میکنن مجبور شدم ده جای مختلف این کار رو بکنم !!!


شوووخی می کنی ؟!؟!
با چی میکشی اونوقت ؟؟؟؟
مامان سونیا
14 شهریور 92 17:41
به به خوش به حالت مامانی با این دختر هنرمندی که داری خو بابا هرچی پارچه و ملافه سفید و بدونه طرح داری به به تسنیم جان برات طراحی کنه هزینه اشم کمه خیلی مقرون به صرفه است خوبه ما در این پست شمار زیارت کردیم و بسی مشعوف و شادمان گشتیم از رویت شما مامانی مهربان بسیار زیبا بود این نقاشی گل دختر واقعا که آی کیوی بالایی دارند مامانی با تفسیر نقاشیش میشه این رو فهمید خدا نگهدارش باشه
مامان نیروانا
20 شهریور 92 15:10
پس چرا من کامنت نذاشته بودم. من که این توانمندیهای نازنین تسنیمم رو دیده بودم و کلی هم حظ کرده بودم واسه نقاشیاش. و البته روایت زیبای تو دوست خوبم. لذت بره بودم پیش از این و الانم دوباره. خیلی بامزه ای تسنیم جونم. همیشه توانمند باشی البته در آبادانی
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به ✿ــــ✿ می باشد